miércoles, 14 de octubre de 2015

Ressenya de Caçadors d'enigmes

Hola lectors i benvinguts al Racó de la llengua. Hui us porte una nova ressenya de la editorial Bromera. Es tracta de Caçadors d'enigmes de Marie-Aude Murail.


Dades principals

Autora: Marie-Aude Murail
Saga: Els casos de Nils Hazard (1/2, publicats en Bromera)
Editorial: Bromera
Pàgines:192
Gènere: Misteri, Juvenil
Preu/link de compra: 9,50€ en paper


Sinopsis

El professor Nils Hazard –que encara guarda a l’escriptori un petit cotxe de joguina de color sang– és un detectiu molt peculiar. No busca proves, és un caçador d’enigmes i, per tant, té una capacitat extraordinària per imaginar el que passa a la ment dels altres. Però... va ser Nils capaç de cometre un crim quan tenia tres anys? Per què un bon alumne, de sobte, comença a quequejar? D’on ve el gest de por que sovint desfigura el rostre del jove Frédéric?
Són molts els reptes que se li plantegen en forma d’enigma. Entre altres, ha de trobar una peça clau del seu passat, però també descobrir què li passa al cor des que Catherine Roque, una de les seves estudiants d’etruscologia, va entrar a la seva vida.




Opinió personal

Abans que res, agraïr a l'editorial que m'enviaren un exemplar d'aquesta novel·la per poder gaudir d'ella.

He de dir que m'ha agradat molt. La trama és apassionant i el tema bastant innovador. No se sap mai que va a passar i sempre dóna peu a que la imaginació vaja en qualsevol sentit, igual que la del protagonista.

Entre els personatges, sols estan ben descrits els principals, els secundaris són més plans, però no es necessita més en 200 pàgines. Nils és, sens dubte, el més ben descrit, a més que pateix una evolució al llarg del curt llibre... I ja no desvel·le més.

La manera d'escriure de l'autora, que com ja vaig dir en el seu moment canvia molt de quan el llibre és castellà, no sobreeix però té un toc que la fa especial i enganxa.
A més, l'obra està escrita de una forma original, al principi en forma de carta, i en primera persona, cosa que ens permet seguir el raonament de Nils.

Per últim, la portada és el que menys m'ha agradat. A dir veritat quan el vaig rebre, no em feia massa goig, però m'equivocava, m'ha agradat molt. Però aquest punt falla.
En canvi, el títol sí m'ha agradat, ser caçador d'enigmes mola.


Puntuació/Recomanació

4/5. No li fique un 5 perquè com he dit no és perfecte i, sincerament, la portada deixa un poc que desitjar.


Recomanat per aquells que prefereixen la imaginació a la raó i que no sols pensen, sinó saben, que qualsevol misteri és pot resoldre amb intel·ligència i imaginació.


I això és tot lectors... Ens vegem d'ací dues setmanes en el Racó de la llengua.



2 comentarios:

  1. Doncs m´ha cridat molt l´atenció el títol gràcies a la ressenya! ;) Un petonàs!

    ResponderEliminar
    Respuestas
    1. Hola.
      M'alegre molt, espere que el llisgues molt prompte.
      Un beset.

      Eliminar